Uden, 15 oktober 2024 - Slaapspecialist en marktleider Beter Bed lanceert vandaag zijn nieuwe merkconcept “Bed, Beter Bed”. Met deze campagne zet Beter Bed een volgende stap in het claimen van het verband tussen beter slapen en een beter leven. Dit doet de marktleider met de boodschap: je leven wordt beter als je slaapt in een Beter Bed. De campagne, inclusief nieuwe commercial, werd ontwikkeld door DDB Retail, het nieuwe reclamebureau van Beter Bed, na het winnen van de pitch in september dit jaar.
Met ‘Beter’ in de merknaam, vindt de slaapspecialist ook dat ze in haar campagnes moet laten zien wat er beter kan. De campagne toont het verschil dat consumenten kunnen ervaren wanneer zij slapen op een bed van Beter Bed. In de eerste commercial worden drie personages gevolgd die, zodra ze in een bed van Beter Bed slapen, direct energieker, vrolijker en productiever wakker worden. Het verhaal eindigt bij het laatste personage in de winkel, waar een slaapexpert klaarstaat voor deskundig advies. Een belangrijk onderdeel hiervan is de Beter Slapen iD – een uitgebreide lichaamsscan die met onder meer objectieve en onafhankelijke data helpt om het juiste matras te vinden.
“Met ‘Bed, Beter Bed’ laten we zien wat beter slapen oplevert en claimen we ‘beter leven’,” zegt Perijn Hoefsloot, verantwoordelijk voor Marketing bij Beter Bed. “Deze campagne gaat verder dan alleen slaapadvies en producten; het nieuwe concept verplicht ons om op elk niveau – zowel merk- als salesgericht – beter te zijn. We willen Nederland laten ervaren hoe beter slapen uiteindelijk leidt tot een beter leven.”
De campagne, ontwikkeld in samenwerking met DDB, belicht niet alleen de waarde van een goed bed, maar ook de duurzaamheid van de boodschap. Sander Litjens, creatief directeur, legt uit: “Met deze eerste commercial willen we vooral dat de boodschap beklijft bij heel Nederland. Een memorabel construct met veel mileage. We geloven er heilig in dat deze campagne even lang mee kan als een kwalitatieve boxspring. Dat is dus een hele tijd.”
Perijn vervolgt: “Samen met ons nieuwe reclamebureau DDB en mediabureau Zigt hebben we vanaf de eerste briefing nauw samengewerkt om deze omnichannel campagne zorgvuldig te ontwikkelen. Hierdoor konden we het concept en de media-inzet direct perfect op elkaar afstemmen. De eerste pre-test van neuromarketing research bureau Unravel toont veelbelovende resultaten en we zijn nu vooral benieuwd naar de reactie van het grote publiek op de campagne.”